love.live.laugh

love.live.laugh

Sunday, January 18, 2009

Lewat 5 hari



Semalam genap la 8 bulan 14 usia perkahwinan aku, bulan ni period aku lambat 5 hari, biasa dalam 11,13, or 14 dah datang dah... tapi bulan ni da lambat 5 hari .. aku tk kisah sgt la sbb period aku pon mmg tak menentu tapi sejak 2,3 bulan lepas aku tanda period aku mcm tu la dia punyer date.. awl 2, 3 hari lewat pon 2,3 hari gak..

aku pon rase pelik sket dgn keadaan badan aku .. tapi tak tahu la sama ada perasaan ku atau pun tanda2 awal ... salah satunya... walau pon aku dah makan, perut masih berangin.. buatkan aku rase loya nak muntah... pastu satu tanda yang tk pernah aku rasa sebelum ni.. mula rase sengal2 kat bhgn atas ari2 ni.. (kat bahagian peranakan la kan) aku rasa pelik la... rase geli2 jer dalam perut aku ni.. dan naluri aku kuat mengatakan mcm ada something ke dalam rahim aku ni.. tapi aku tanak la syok sorang lak kan... hubby aku lak asyik duk ckp.. biasa la tu.. ibu mengandung memang rasa nak muntah.... hehehe

aku rase excited sgt nak wat cek.. so semalam aku ajak hubby aku p guardian beli pregnancy test yang berharga rm9.90 jer... then malam tu baru buat test... aku tk mengharap sgt sbb aku rase awal sgt 5 hari tu... mane tau tak leh kesan lagi hormon tu... tapi aku tau hubby aku harap sgt ader 2 line kat test kit tu..






Before check

guess what ? aku rasa mcm tak percaya.. tak sampai 2 saat celup test kit tu dalam urine aku .. mula2 timbul satu garis merah.. pastu.. timbul 1 lagi garis merah.. ada 2 garis merah..!! so thats mean aku +ve la... aku punyer la excited+ tak percaya.. rase cam mimpi jer.. dalam perut aku ader beby kecik.... hubby aku org yg paling happy.. tak percaya usaha dalam sebulan jer membuahkan hasil.. sbb sebelum ni ktorang planning.. tapi natural way la.. Alhamdullilah bertambah lagi rezeki Allah bagi utk kitaorg.. semoga beby ni dapat membesar dengan sihat dalam rahim mama..

After check ( see double line )








3 comments:

  1. salam t...emmm..of coz, there are the best news will be after married.take care yourself bebaik...tak sabar nak tunggu baby ko plak...

    ReplyDelete
  2. t...name anak aku ko salah ejela.
    Safi Nurkhaiyra
    Anak Afzan, Affan Rifqy
    Anak Fatin, Qaseh Qaisara

    Anak ko?

    ReplyDelete
  3. T, try masuk www.babycenter.com
    Banyak sesangat info kat ctu.Yang paling bestkan ader video ko bleh tengok dari awal pregnant.Best sangat.aku ngan fid selalu tengok video dier..
    Take care yer..

    ReplyDelete